طراحي سايت با اهداف مورد نظر
نوشته شده توسط : گرگ سفید

طراحي سايت چشم گيري که ظاهر آن زيبا به نظر مي رسد کاري خوب است اما، وب سايت شما بايد شاخصه‌هايي مهم تر از ظاهر زيبا داشته باشد.

 

طراحي سايت تجاري را در نظر بگيريد و به 30 ثانيه ابتدايي مراجعه کاربر به وب سايت فکر کنيد. تنها 30 ثانيه کافي است تا فرد مورد نظر نگاه کلي و ديد ابتدايي به اين طراحي سايت را در ذهن خود شکل دهد. وب‌سايت شما ممکن است زمان کم تري براي اين ديدگاه اوليه نياز داشته باشد.

عوامل زير، نقش بسيار مهمي در شکل گيري اوليه ديدگاه افراد به طراحي سايت دارند:

  • راحتي استفاده از طراحي سايت ، به نحوي که ساير مشخصه هاي وب سايت براي کاربران مزاحمت ايجاد نکند.
  • ايجاد احساس و انرژي مثبت در رابطه با تجارت طراحي سايت .
  • ظاهر حرفه‌اي و زيبا.
  • استفاده از فرمت آسان براي استفاده از طراحي سايت .
  • برجسته نشان دادن اطلاعات مهم.
  • ايجاد ديدگاه اوليه مثبت با استفاده از گرافيک ها و نوشته ها.

شاخص هاي ذکر شده براي استراتژي طراحي سايت ، شما را در شناسايي اهداف تان همراهي خواهد کرد و مي توانيد از اين شاخص ها به عنوان راهنما براي ايجاد بهترين طراحي سايت استفاده کنيد.

به کارگيري طراحي استراتژيک

موارد که در ادامه ذکر مي شوند را به عنوان مراحلي براي تفکر استراتژيک در رابطه با پروژه طراحي سايت در نظر بگيريد.

اهداف مشتريان خود را تعريف کنيد

بايد بتوانيد به وضوح اهداف مشتريان خود را تعريف کنيد و درک کنيد که انتظار دست يابي به چه موفقيت‌هايي را داريد و طراحي سايت خود را در جهت آن ايجاد کنيد.

ممکن است با پرسيدن پرسش هاي ساده در رابطه با اهداف طراحي سايت بتوانيد اطلاعات کافي از مشتريان خود به دست آوريد، اما ممکن است مشتريان نتوانند اهداف کمپاني را در قالب کلمات بيان کنند.

زمان کافي براي مشاوره و صحبت با مشتريان خود کنار بگذاريد. سعي کنيد سليقه و اهداف آن ها از بازديد يک طراحي سايت را به دست آوريد. بهتر است در رابطه با هدف و مسير خود به نقطه نظر مشترک با مشتريان خود برسيد.

طراحان وب اغلب نمي توانند موارد بالا را به صورت عملي انجام دهند. شما خواهان قالب و طراحي سايت متعادل براي وب سايت خود هستيد، اما چيزي که بايد به ياد داشته باشيد اين است که طراحي سايت، هنري کاربردي است. کاربرد فروش محصولات، انتقال اطلاعات، دسترسي به خدمات، سرگرمي و موارد ديگر را بايد به نحو احسن در طراحي سايت خود در نظر بگيريد. اهداف شما بايد براي تمامي کاربران روشن باشد.

مخاطبان خود را بشناسيد

چگونگي تشکيل ديدگاه اوليه نسبت به وب سايت شما، بستگي به طراحي سايت و هدف آن دارد. شناسايي کاربران، تکنولوژي، جنسيت، سن، منافع مشترک و موارد بيشتر، بر انتخاب زيبايي‌شناسي و نوع استفاده از وب سايت شما تاثير زيادي مي گذارد. طراحي سايت آموزشي براي کودکان بسيار متفاوت از وب سايتي براي انجمن هاي بالغ است. قابليت استفاده از وب سايت هاي مربوط به بازي با وب سايت هاي تجارت الکترونيک کاملا متفاوت خواهد بود. جزئيات ديگر مانند اندازه نوشته و سبک، استفاده از گرافيک و انتخاب رنگ تأثير بسزايي بر ديدگاه مخاطبان در طراحي سايت مي گذارد. بهتر است در رابطه با شناسايي مخاطبان خود با وجدان عمل کنيد!

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/110/





:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: